Soki warzywne – w jaki sposób je przyrządzać?

0
186
Soki warzywne

Warzywa to jeden spośród najważniejszych artykułów zdrowej, zbilansowanej diety. Poza mnóstwem witamin i elementów mineralnych oferują również cenny błonnik, jaki pobudza przemianę materii oraz znacząco oddziałuje na działanie układu pokarmowego. Wiele substancji odżywczych mają warzywa w naturalnej formie, jednak nie wszelkie tak podane dobrze smakują. Więc dobrą opcją dla nich są dobre oraz równie zdrowe napoje warzywne. Szklanka soku wcześnie to duży zastrzyk energii. Soki warzywne oraz koktajle tworzone z rozmaitych warzyw zabezpieczają przed chorobami, wzmacniają nerwy, rozjaśniają umysł, oczyszczają system z toksyn, i chociażby mają właściwości medyczne. Sycą i również zapewniają mało kalorii. W tenże sposób pomagają zgubić zbędne kilogramy. Najważniejsze są napoje oraz koktajle wykonane w domu. Wykorzystaj nasze przepisy oraz postaw sobie bombę witaminową z warzyw w płynie! W świeżych sokach jest mnóstwo witamin, składników mineralnych i błonnika. Pięknie pachną, mają silny smak oraz bogate kolory. Więc zamiast kupować wyciąg w kartonie, lepiej zrobić go samemu. Na wyciąg nadają się prawie wszystkie warzywa. Wolno je dowolnie komponować, dodać zioła, przyprawy, kiełki, owoce. Doprawić na ostro bądź na słodko. Zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia winni spożywać 400 g warzyw oraz produktów, podzielonych na pięć racjonalnych porcji, przy czym jedną spośród nich, może być szklanka soku, jednak zdaniem pewnych dietetyków porcji tychże może być chociażby 6 – 7. Choć zalecana ilość warzyw oraz owoców winna stanowić dużą część codziennego jadłospisu, niestety zdecydowana część osób spożywa je w zdecydowanie mniejszych ilościach. To wielki błąd, bo spożywanie warzyw oraz owoców kojarzy się z wieloma zaletami zdrowotnymi. Bagatelizowanie ich funkcji w ogromnej mierze powstaje z braku świadomości, jednak nie tylko. Niezwykle często jest to efekt naszych zainteresowań smakowych. Nie każdy spośród nas bowiem lubi smak oraz zapach wszelkich warzyw, jakie z powodu na własne właściwości winny stanowić spożywane w ogromnych ilościach. Na szczęście sytuację tę można szybko rozwiązać. Starczy porcję świeżych warzyw zamienić na dobry warzywny wyciąg, jaki potrafimy wykonać w szybki oraz prosty sposób. Wyciąg warzywny wykonany ze świeżych warzyw jest tak samo zdrowy, i dzięki możliwości swobodnego łączenia smaków jest on z pewnością o wiele lepszy. Bardzo dobrze smakują koktajle warzywne. Wpierw trzeba wycisnąć wyciąg z twardych warzyw, i potem zmiksować go z lekkimi składnikami – pomidorami bez skórki, kawałkami dyni, awokado czy melona, liśćmi selera, natką pietruszki. Koktajl z dodatkiem szpinaku, mięty czy szczawiu ma także właściwości orzeźwiające. Korzyścią domowych soków jest to, że wolno w nich „przemycić” takie warzywa, których się nie lubi lub po prostu nie jada. Aby osiągnąć litr soku, potrzeba 1,5-2 kg warzyw. Jeśli wyciąg jest zbyt gęsty, można dodać wody mineralnej. Wyciąg najlepiej pić od razu po wykonaniu. Jednak w dokładnie zamkniętym pojemniku przetrwa chociażby parę godzin w lodówce bez utraty wartości odżywczych. Miksowanie wyciągów z owoców oraz warzyw i systematyczne ich picie to najłatwiejsza metoda zachowania formy, kondycji oraz zdrowia. Chociażby się nie zastanawiaj, czy należałoby, ponieważ należałoby. Kup tylko dobry blender, jaki jest podstawą zrobienia normalnych soków.

Soki warzywneSoki warzywne – przepisy dostępne dla wszystkich

Zdrowe napoje warzywne można wykonać z wielu rozmaitych warzyw w naprawdę szybki sposób. Do wykonania większości spośród nich potrzebujemy dosłownie chwili. Do owego celu możemy zastosować praktycznie wszelkie warzywa, dodatkowo łącząc je na przykład z kiełkami roślin, ziołami, ulubionymi przyprawami, i chociażby owocami. Jeśli chcemy przygotować wyciąg z warzyw twardych (marchew, korzeń pietruszki oraz selera) oraz lekkich (pomidory, sałata), musimy wpierw wycisnąć go z twardych artykułów, i potem zblendować wespół z lekkimi składnikami. To, jakie warzywa odnajdą się w porcji naszego soku, tak faktycznie zależy włącznie od własnych zainteresowań i wielkości oraz rodzaju warzyw, jakie posiadamy w chwili jego tworzenia. Istotne, aby wybierać elementy pochodzące ze sprawdzonych źródeł oraz naturalnych upraw. Przed przygotowaniem soku warzywa należy starannie umyć, i pewne z nich również obrać ze skóry. Świeży wyciąg najlepiej spożyć od razu po wykonaniu. Wolno go również przechowywać przez parę godzin w lodówce, w dokładnie zamkniętym pojemniku.

A oto przykładowe przepisy na pyszne i zdrowe soki warzywne:

Do przygotowania pierwszego z nich potrzebujemy około pół kilograma obranej ze skórki marchewki, główkę sałaty rzymskiej oraz odrobinę świeżego imbiru. Wszystkie składniki miksujemy, rozpoczynając od korzenia marchewki, następnie dodajemy pozostałe składniki. Do przyrządzenia drugiego skoku warzywnego potrzebujemy 30 dag kapusty, pół pęczka koperku, dwa jabłka, korzeń selera, szczyptę soli. Podobnie jak w pierwszym przepisie przygotowanie soku rozpoczynamy od zmiksowania twardych składników. Na koniec gotowy sok doprawiamy odrobiną soli.edxv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here