Jak podnieść testosteron zdrową dietą?

0
53
imbir

Osoby z niskim poziomem testosteronu mogą zwiększać poziom testosteronu poprzez dietę. Testosteron to męski hormon płciowy, który odgrywa ważną rolę w płodności, funkcjach seksualnych, zdrowiu kości i budowaniu masy mięśniowej. Poziom testosteronu spada wraz z wiekiem, jednak najczęstszymi powodami jego obniżenia jest nieprawidłowe odżywianie, stres i problemy ze snem. Jakie produkty mogą nam pomóc w podniesieniu testosteronu?

Dieta a poziom testosteron

Niektóre terapie mogą podnieść poziom testosteronu, szczególnie u młodszych ludzi, ale poziom może wzrosnąć wraz ze zmianami diety i stylu życia. Imbir może zwiększyć poziom testosteronu i zwiększyć płodność u mężczyzn. Ludzie od dawna używają imbiru do celów leczniczych i kulinarnych. Współczesne badania pokazują, że ten korzeń może poprawić męską płodność. Kolejnym produktem są ostrygi. Ostrygi zawierają więcej cynku niż jakikolwiek inny pokarm, a cynk jest niezbędny dla zdrowia plemników i funkcji rozrodczych. Mężczyźni z ciężkim niedoborem cynku mogą rozwinąć hipogonadyzm, czyli zaburzenie, w którym organizm nie wytwarza wystarczającej ilości testosteronu. W dużych ilościach cynk znajduje się również w następujących produktach spożywczych, takich jak skorupiaki; czerwone mięso; mięso drobiowe; fasolki; orzechy. Symbolem płodności jest również granat. Zawarte w nim przeciwutleniacze wspierają zdrowie serca i zmniejszają stres. Wyniki badań pokazują, że granaty mogą zwiększać poziom testosteronu zarówno u mężczyzn, jak i u kobiet.

Produkty, które mogą podnieść poziom testosteron

Warzywa takie jak szpinak, boćwina i jarmuż są bogate w magnez, minerał, który podnosi poziom testosteronu. Autorzy licznych badań pokazali, że suplementacja magnezu zwiększa poziom testosteronu u osób prowadzących siedzący tryb życia, a także u sportowców. Inne źródła magnezu w diecie to fasola i soczewica; orzechy i nasiona oraz produkty zbożowe. Dietetycy zalecają osobom z problemami z poziomem testosteronu spożywanie owoców morza dwa razy w tygodniu. Szczególnie korzystne są tłuste ryby, ponieważ są bogate w kwasy tłuszczowe omega-3. Ilość kwasów tłuszczowych zawartych w diecie można również zwiększyć poprzez suplementy zawierające omega-3. Oliwa z oliwek jest podstawą diety śródziemnomorskiej, która może przynieść wiele korzyści zdrowotnych, w tym zmniejszyć ryzyko chorób serca i raka. Olej jest bogaty w tłuszcze jednonienasycone oraz witaminę E, która jest przeciwutleniaczem. Oliwa z oliwek może również poprawić zdrowie reprodukcyjne u mężczyzn. Dieta pudełkowa Wrocław może być optymalnym rozwiązaniem, jeżeli nie mamy czasu samodzielnie przygotowywać posiłki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here